Köpvillkor och Integritetspolicy
Särskilda villkor: Retur och ångerrätt
Soli Studios AB tillhandahåller personligt anpassade produkter ("Myself On A Shelf" - Personlig barntavla), specialtillverkade efter konsumentens anvisningar. Därför är en del av våra produkter undantagna från den normalt gällande ångerrätten. Kunden har inte rätt att ångra sitt köp, och samtycker till det genom att godkänna detta dokument (”Villkor och Integritetspolicy”). Läs mer om ångerrätten och dess undantag här: https://www.konsumentverket.se/for-foretag/konsumentratt-for-foretagare/om-kunden-angrar-sitt-kop/
Normal retur och ångerrätt
Gällande produkter som inte är personligt anpassade (julkort och julgranskulor) följer Soli Studios distansavtalslagen och därmed har kunden rätt att returnera beställda varor utan att ange någon anledning. Kunden har 14 dagars öppet köp, och ångrar sitt köp genom att inom 14 dagar från mottagande av beställning meddela oss på Soli Studios. Artikeln/artiklarna ska returneras i lämpligt, fullt skyddande emballage, i fint skick och i originalförpackning.
Om du som kund har hanterat artikeln i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion och detta lett till att artikeln som returneras är mindre värd, har vi rätt att dra av en summa motsvarande artikelns värdeminskning på det belopp som ska återbetalas. Värdeminskningen bedöms från fall till fall.
Returer skickas till
Soli Studios AB
Galles Gränd 6A
761 30 Norrtälje
Återbetalning
Om du nyttjar din ångerrätt återbetalar vi din retur senast 30 dagar från den dag då vi mottog försändelsen. Du får själv betala returkostnaderna (inklusive fraktkostnad) när du sänder tillbaka returen. Läs mer om distansavtalslagen hos Konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/
Reklamationsrätt
Varor köpta av Soli Studios omfattas självklart av reklamationsrätten! Om du tar emot en vara som visar sig vara defekt ber vi dig kontakta oss på solistudios@icloud.com så hjälper vi dig vidare i ditt ärende. Läs mer om reklamationsrätten här: https://www.konsumentverket.se/for-foretag/konsumentratt-for-foretagare/fel-pa-varan-som-kunden-kopt/
Integritetspolicy
Soli Studios AB är personuppgiftsansvarig för behandlingen av personuppgifter som beskrivs i denna integritetspolicy. I denna integritetspolicy förklarar vi vilken typ av personuppgifter vi lagrar och hur vi behandlar dem. Denna integritetspolicy gäller för: solistudios.se
Personuppgifter som vi samlar in och behandlar
Vi behandlar följande kategorier av personuppgifter:
- Grundläggande information: namn, födelsedatum
- Kontaktinformation: adress, telefonnummer, e-postadress
- Konto- och profilinformation: inställningar, preferenser
- Betalningsinformation: Transaktionsinformation, betalningsmedel
- Kundhistorik och kundengagemang: beställnings- och leveransinformation, kundvagnsrörelser, rabattkoder, lojalitetsprograminformation,
- Aktiva produkter och avtal samt produkter och tjänster som du tidigare har haft, hur mycket och hur ofta de används, status för produkter/tjänster,
- Kundaktivitet: läs- och handlingshistorik från appen, webbplatser eller elektronisk kommunikation vi skickar ut. Samt teknisk information om enheterna du använder.
- Cookies: se vår information om cookies här: https://www.shopify.com/legal/cookies
Personuppgifterna samlas vanligtvis in direkt från dig eller genereras i samband med att du använder våra tjänster och produkter.
Hur vi använder personuppgifter
Leverans av tjänst/avtal
Vi använder dina personuppgifter för att uppfylla våra avtal med dig, det vill säga när du har beställt en produkt eller tjänst från oss. Det rättsliga grunden för att behandla personuppgifter för detta ändamål är att behandlingen är nödvändig för att uppfylla ett avtal med dig.
Hantering av kundrelationer
Vi använder dina personuppgifter för att hantera vår kundrelation med dig. Det kan till exempel handla om kundtjänst, hantering av klagomål och felsökning gällande ditt konto. Den rättsliga grunden för att behandla personuppgifter för detta ändamål är att behandlingen är nödvändig för att uppfylla ett avtal med dig.
Analys, affärsutveckling och förbättring av tjänster
Vi arbetar kontinuerligt med att utveckla och förbättra våra tjänster och produkter. En stor del av detta arbete innebär att analysera olika former av personuppgifter, till exempel kundaktivitet, kundhistorik och konto- och profilinformation. Den rättsliga grunden för att behandla personuppgifter för detta ändamål är vårt berättigade intresse.
Anpassad användarupplevelse
Vi anpassar användarupplevelsen och kommunikationen till din kundrelation och vi använder personuppgifter för detta ändamål. Den rättsliga grunden för att behandla personuppgifter för detta ändamål är vårt berättigade intresse.
Försäljning och marknadsföring
Vi använder personuppgifter i samband med försäljning och marknadsföring av våra produkter och tjänster, till exempel genom att du får e-post från oss. Den rättsliga grunden för att behandla personuppgifter för detta ändamål är vårt berättigade intresse. Du har möjlighet att reservera dig från delar av denna behandling genom att till exempel reservera dig från att få e-post från oss.
Systemövervakning, felsökning m.m.
Vi övervakar våra system för fel och problem. En del av dessa processer innebär lagring och behandling av personuppgifter. Den rättsliga grunden för att behandla personuppgifter för detta ändamål är vårt berättigade intresse.
Säkerhet, avslöjande av bedrägeri och kriminell verksamhet
Vi behandlar personuppgifter i vårt arbete med att skydda våra användare och oss själva mot bedrägeri, missbruk och kriminell verksamhet. Den rättsliga grunden för detta ändamål är att behandlingen är nödvändig för att uppfylla ett rättsligt åtagande som åligger oss.
Följa rättsliga åtaganden
I vissa fall är vi skyldiga att behandla personuppgifter av hänsyn till andra rättsliga åtaganden. Ett exempel på detta är information som är kopplad till försäljning, som vi är skyldiga att bokföra och spara enligt bokföringslagen. Det rättsliga grunden för att behandla personuppgifter för detta ändamål är att behandlingen är nödvändig för att uppfylla ett rättsligt åtagande som åligger oss.
Dina rättigheter
Om du vill utöva någon av dina rättigheter, kontakta oss på solistudios@icloud.com
Rätt till insyn i egna uppgifter
Du kan begära en kopia av alla uppgifter vi behandlar om dig. Kontakta e-postadressen ovan för att utnyttja din insynsrätt.
Rätt till rättelse av personuppgifter
Du har rätt att begära att vi rättar eller kompletterar uppgifter som är felaktiga eller vilseledande.
Rätt till radering av personuppgifter
Du har rätt att få dina personuppgifter raderade utan dröjsmål. Du kan när som helst begära att vi raderar uppgifter om dig själv. Men notera att information som vi är skyldiga att behålla av hänsyn till andra rättsliga åtaganden (som till exempel bokföringslagen) inte kommer att raderas.
Begränsning av behandling av personuppgifter
I vissa situationer kan du också begära att vi begränsar behandlingen av uppgifter om dig. Du gör detta genom att administrera samtycken eller reservationer i våra lösningar.
Protestera mot behandling av personuppgifter
Om vi behandlar uppgifter om dig med grund i våra uppgifter eller på grundval av en intresseavvägning har du rätt att protestera mot vår behandling av uppgifter om dig. Du gör detta genom att administrera samtycken eller reservationer i våra lösningar.
Dataportabilitet
Du har rätt att få ut dina personuppgifter i ett strukturerat, allmänt använt och maskinläsbart format. Kontakta e-postadressen ovan för att få ut dina personuppgifter.
Du kan klaga på vår behandling av personuppgifter
Vi hoppas att du informerar oss om du anser att vi inte följer reglerna i personuppgiftslagen. Säg gärna till först genom den kontakten eller kanalen du redan har etablerat med oss. Du kan också klaga på vår behandling av personuppgifter. Du gör detta till Integritetsskyddsmyndigheten.